בחירת מזוודה – הכיצד?

 כאמל מאונטיין

רבים טועים בחשיבה כי מטרתן היחידה של מזוודות היא העברת הפריטים ותכולתן ממקום אחד לשני, זה העיקר אך לא רק, חשוב לבחור מזוודות עפ"י מספר פרמטרים, קבלו כמה טיפים.

האם אי פעם ייחסתם חשיבות למסע אותו עוברת המזוודה שלכם, כאשר בחלקה הרב כאשר היא אינה בכלל נמצאת במחיצתכם, הלא היא עוברת דרך שינוע במטוס, עובדי שדות התעופה הרבים המטלטלים אותה ללא רחם, סוגי המדרכות, הכבישים והרצפות אותם היא עוברת במסע, גם אם הינו קצר או ארוך. קיימות הרבה סוגי מזוודות – מזוודות טרולי, מזוודות על גלגלים, מזוודות קלות ועוד. איך נדע במה לבחור?

 

מזוודות

 

משקל המזוודה

למזוודות משקל עצמי משתנה עפ"י סוג המזוודה, סוגי הגלגלים והחומר ממנו עשויה המזוודה, מזוודות העשויות מפלסטיק קשיח שוקלות משקל עצמי רב יותר מאשר מזוודות העשויות בד או עור, גם עמידותן עומדת במבחן זה עפ"י סוג המרכיבים של המזוודה, כמובן גם לא נשכח את המשקל בעמדת הצ’ק-אין שם שקילה של המזוודה הוא פרמטר חשוב מאוד .

 

הגעת ליעד עם מזוודה שלמה

זה לא מובן מאליו שכיום מזוודות מגיעות ליעדן " בריאות ושלמות ", כאשר בפתיח הזכרנו את העובדה כי מטרתן היחידה של מזוודות הינה מעבר ממקום אחד למשנהו, חשיבות החומר ושאר פרמטרים עיקריים המייצרים מזוודות איכותיות הוא קריטי לקבלת מזוודה במלואה לאחר השינוע שהיא עוברת בשדות התעופה, יש לא מעט נוסעים שיכולים להעיד כי ישבו חסרי אונים עם מזוודה קרועה בטרמינל כלשהו בעולם, או עם ידית קרועה וגלגל חסר או פגום .

 

עיצוב נחשק או עמידות ?

מה בא לפני מה, זאת לא שאלה כי ישנם היום אפשרויות רבות לבחירה של שניהם יחד, כיום ניתנת האפשרות בבחירת מזוודה מעוצבת ומתאימה לכם ובו זמנית גם עמידותה אינה מוטלת בספק, מזוודות פלסטיק המיוצרות בפולי פרופילן, חומר קליל וקשיח המגיע עם שלל צבעים מרהיבים ועיצובים רבים יכול להתאים למגוון של טיסות ויעדים וגילאים שונים של נוסעים .

מזוודות בד, מעט כבדות אך גם כאן ניתנת האפשרות להתאמה לעיצוב יפה ובד איכותי וצפוף שאינו נקרע בטילטולים הרבים אותן תעבור המזוודה שלכם, פרט נוסף שאין לשכוח במזוודות השונות בעיקר באלה העשויות בד הינם הרוכסנים השונים, איכותם וגודלם של הרוכסנים ועמידותן בנפילות ובפתיחות וסגירות רבות, היא קריטית וחשובה מאוד .

לסיכום : מזוודות יכולות להיות גם מעוצבות וגם עמידות בפני טלטלות, רק חשוב לבחור אותן עפ"י התאמה אישית של הפרמטרים אשר צוינו מעלה וכמובן לא לשכוח את החומר ממנו עשויות המזוודות למינהן .